Att ha skyltar i Stockholm ökar chanserna för att kunderna ska hitta till företaget. En snygg och välgjord skylt lockar fler kunder att besöka lokalerna.
Det pirrade i hela kroppen på Alva. Hon hade äntligen tagit steget att öppna en egen frisörsalong. Hon skulle ha två stolar till en början, då kunde hon hyra ut en till någon kollega som ville ha plats. Att vara anställd på den gamla salongen hade vart hundra procent okej, men hon ville prova på att ha en egen salong.
Ett ställe att inreda själv och bestämma vilka behandlingar som skulle finnas. Alva älskade verkligen allt med frisöryrket. Från de yngsta kunderna med sprayfärg i håret, till de äldre damerna med läggvätska. Det var bara en sak hon oroade sig för. Det var att få nya kunder att hitta till salongen.
Snygga skyltar i Stockholm vägleder kunderna
Hon hade försökt marknadsföra sig via sociala medier, men det kändes som hon behövde ha skyltar. I Stockholm fanns det ett enormt utbud av frisörer så det behövde vara en skylt som talade om att också hon fanns. Alva ville varken ligga i lyx- eller budgetsegmentet för sina kunder.
Alva ville en salong där alla kände sig välkomna. Både prismässigt och salongsmässigt. Med rätt vägledning på skyltfirman så skulle de nog hitta en skylt som gjorde hennes salong lockande för rätt kunder. Därefter fick hon hålla en tumme eller två att hon fick bra kunder. Kunder som kunde berätta för andra om den duktiga frisören i hennes salong.